پایان نامه سطح کیفیت زندگی مادران دارای فرزند توانخواه و عوامل مؤثر آن
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده علوم اجتماعی

گروه مددکاری اجتماعی

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

رشته مددکاری اجتماعی

عنوان:

سطح کیفیت زندگی مادران دارای فرزند توانخواه وعوامل مؤثرآن

استاد راهنما:

دکتر عزت اله سام آرام

 استاد مشاور:

 دکترحسین یحیی زاده

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

کلیات پژوهش……………………………….. 1

1-1 مقدمه………………………………. 2

1-2 بیان مسئله………………………………. 3

1-3 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق……………………………….. 4

1-4 اهدف تحقیق……………………………….. 5

1-4-1 هدف اصلی تحقیق……………………………….. 5

1-4-2  اهداف فرعی پژوهش…………………………………. 5

1-5 سوالات تحقیق……………………………….. 6

فصل 2………………………………. 7

2-1 مروریبر ادبیات پژوهش…………………………………. 8

2-1-1 بخش اول: کیفیت زندگی……………………………….. 8

2-1-1-2 مقدمه………………………………. 8

2-1-1-3 تعاریف کیفیت زندگی……………………………….. 11

2-1-1-4  تعاریف کارشناسانه کیفیت زندگی……………………………….. 11

2-1-1-5 تعاریف غیرکارشناسانه………………………………. 12

2-1-1-6 اهداف کیفیت زندگی……………………………….. 14

2-1-1-7 روشهای رسیدن به اهداف کیفیت زندگی…………………………. 14

2-1-1-8 چگونگی عملکرد کیفیت زندگی……………………………….. 14

2-1-1-9 دامنه های پیشنهادی برای کیفیت زندگی………………………. 15

منبع: برون و برون، 2004………………………………16

2-1-1-10 خرده ابعاد کیفیت زندگی……………………………….. 16

2-1-1-11 نشانگرهای کیفیت زندگی……………………………….. 16

2-1-1-12 ابعاد مفهومی کیفیت زندگی……………………………….. 17

3 -1-1-12-1 کیفیت زندگی به مثابه سازه­ای ذهنی………………………..18

3 -1-1-12-2کیفیت زندگی به مثابه سازه­ای عینی  ………………………………19

3 -1-1-12-3 کیفیت زندگی به مثابه سازه­ای ترکیبی …………………………….19

1-1-1-13 شبکه های حمایتی و کیفیت زندگی……………………………….. 20

2-1-1-14 مروری بر رویکردهای مرتبط به کیفیت زندگی……………………… 21

2-1-1-14-1 رویکرد عاملیتی و کیفیت زندگی……………………………….. 22

2-1-1-14-1 -1 رویکرد مطلوبیت گرایی……………………………….. 22

2-1-1-14-1 -2 رویکرد ارزش های عام………………………………. 23

2-1-1-14-1 -3 رویکرد های نیاز محور………………………………. 23

2-1-1-14-1 -4 رویکرد قابلیتی……………………………….. 24

2-1-1-14-2 رویکردهای ساختاری و کیفیت زندگی…………………… 24

2-1-1-14-2 -1 رویکرد دیالکتیک دموکراتیک برنارد……………………… 25

2-1-1-14-2 -2 کیفیت زندگی فراگیر برگر-اشمیت و نول………………… 25

2-1-1-14-2 -3 کیفیت اجتماعی……………………………….. 25

2-2 حمایت اجتماعی……………………………….. 26

2-2-1تعاریف حمایت اجتماعی……………………………….. 27

2-2-2 انواع حمایت اجتماعی……………………………….. 28

2-2-2 -1 حمایت اجتماعی عاطفی……………………………….. 28

2-2-2 -2 حمایت خود ارزشمندی……………………………….. 28

2-2-2 -3 حمایت اجتماعی اطلاعاتی……………………………….. 28

2-2-2 -4 جستجوی حمایت اجتماعی……………………………….. 29

2-2-2 -5 حمایت اجتماعی ابزاری……………………………….. 29

2-2-2-6 بعد ساختاری وعملکردی حمایت اجتماعی…………………… 29

2-2-3 سلامت روانی- جسمی وحمایت اجتماعی……………………. 29

2-2-4 الگوی وایس جهت افزایش حمایت اجتماعی…………………… 30

2-2-5 نقش حمایت اجتماعی در کاهش تعارض…………………………30

2-2-6حمایت اجتماعی به عنوان عامل مؤثربرسلامت اجتماعی………… 31

2-2-7 نظریه های مربوط به حمایت اجتماعی…………………………. 32

2-2-7 -1 مدل فقدان………………………………. 34

2-2-7 -2 فرضیه انباشت هویتی……………………………….. 33

2-2-7-3 نظریه سپر یا محافظ………………………………33

2-2-7-4 مدل تأثیر مستقیم حمایت اجتماعی……………………………….. 33

2-2-7 -5 مدل تأثیر غیر مستقیم یا فرضیه ضربه گیر………………………. 34

2-2-7-6 مدل حمایت اجتماعی به عنوان تعدیل کننده فشار روانی……… 34

2-2-7 -7 دیدگاه نظریه پردازان تحولی……………………………….. 35

2-2-7 -8 نظریه نقش…………………………………. 35

2-3  مهارتهای مقابله………………………………. 36

2-3-1 مقابله………………………………. 37

2-3-2 استرس………………………………… 37

2-3-3 شیوه های (سبک های) مقابله با استرس………………….. 38

2-3-4 سبکهای مقابله مسأله مدار………………………………. 39

2-3-5 سبکهای مقابله هیجان مدار………………………………. 39

2-3-6 سبکهای مقابله اجتنابی……………………………….. 39

2-3-7 مقیاس جلیوس جهت ارزیابی مهارتهای مقابلهای…………….. 40

2-3-8 پیامد های استرس………………………………… 40

2-3-9 مهارتهای  مقابله با استرس و کیفیت زندگی مراقبت دهندگان………… 42

2-4  عزت نفس…………………………………. 42

2-4-1 تعریف عزت نفس…………………………………. 43

2-4-2 ماهیت عزت نفس…………………………………. 44

2-4-3 نظریات مرتبط با عزت نفس…………………………………. 45

2-4-3 -1 نظریه‌ی جیمز………………………………. 45

2-4-3 -2 نظریه‌ی مید………………………………. 46

2-4-3 -3 نظریه‌ی کولی……………………………….. 46

2-4-3 -4 نظریه‌ی سالیوان………………………………. 47

2-4-3 -5 نظریه‌ی روزنبرگ………………………………… 48

2-4-3 -6 نظریه‌ی هورنای……………………………….. 48

2-4-3 -7 نظریه‌ی آدلر………………………………. 48

2-4-4 انواع عزت نفس…………………………………. 49

2-4-4 -1 عزت نفس کلی……………………………….. 49

2-4-4 -2 عزت نفس اجتماعی……………………………….. 49

2-4-4 -5 عزت نفس جسمانی (بدنی)……………………………… 50

2-4-4 -6 عزت نفس تحصیلی……………………………….. 50

2-4-4 -7 عزت نفس خانوادگی……………………………….. 50

2-4-5 عوامل موثر بر عزت نفس…………………………………. 51

2-5  مروری بر پیشینه تحقیقات انجام گرفته………………………………. 52

2-5-1  تحقیقات داخلی……………………………….. 52

2-5-2  تحقیقات خارجی……………………………….. 54

2-5-3 چهارچوب نظری تحقیق……………………………….. 56

2-5-4 فرضیه های تحقیق……………………………….. 56

فصل3………………………………. 61

3-1 مقدمه………………………………. 62

3-2 روش تحقیق……………………………….. 62

3-3 جامعه آماری……………………………….. 62

3-4 نمونه و روش نمونه گیری……………………………….. 62

3-5 حجم نمونه و روش محاسبه آن………………………………. 63

3-6 ابزارهای پژوهش…………………………………. 63

الف- فرم کوتاه 36 سوالی کیفیت زندگی(SF-36)، روایی و پایایی………. 63

شیوه نمره گذاری پرسشنامه SF-36……………………………….

ب- پرسشنامه حمایت اجتماعی نوربک (NSSQ)………………….. 66

روش اجرا و نمر گذاری پرسشنامه حمایت اجتماعی نوربک……………… 66

محاسبه متغیرها و خرده مقیاسهای پرسشنامه حمایت اجتماعی نوربک…………67

محاسبه خرده مقیاس ها……………………………… 67

محاسبه متغیرهای اصلی……………………………….. 67

روایی و پایایی پرسشنامه حمایت اجتماعی نوربک………………….. 68

ج- مقیاس عزت نفس روزنبرگ………………………………… 68

شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج مقیاس عزت نفس روزنبرگ………….. 68

روایی و پایایی مقیاس عزت نفس روزنبرگ…………………………….. 69

د- مقیاس سنجش مهارتهای مقابله با استرس (CISS)……………… 69

روایی پرسشنامه ی راه های مقابله با استرس………………………… 70

و- پرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک و برخی متغیرهای اصلی مورد بررسی…….71

3-7  فنون مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها …………………….71

3-8 تعاریف نظری و عملی متغیرهای تحقیق…………………………. 72

3-8-1 تعاریف نظری……………………………….. 72

الف- کیفیت زندگی……………………………….. 72

ب- توانخواه ذهنی……………………………….. 72

ج- حمایت اجتماعی……………………………….. 72

د- مهارتهای مقابله با استرس………………………………… 73

و- عزت نفس…………………………………. 73

و- وضعیت اقتصادی……………………………….. 73

3-8-2 تعاریف عملیاتی……………………………….. 73

الف- کیفیت زندگی……………………………….. 73

ب- توانخواه ذهنی……………………………….. 74

ج- حمایت اجتماعی……………………………….. 74

د- مهارتهای مقابله با استرس………………………………… 74

و- عزت نفس…………………………………. 74

ه- وضعیت اقتصادی……………………………….. 74

فصل 4………………………………. 75

4-1 مقدمه………………………………. 76

4-2  یافته های توصیفی……………………………….. 76

4-3 ویژگی های جمعیت شناختی……………………………….. 76

4-4  یافته های استنباطی: بررسی فرضیه های تحقیق………………. 83

فصل 5………………………………. 110

5-1 مقدمه………………………………. 111

5-2 بحث و نتیجه گیری……………………………….. 116

5-3 پیشنهادات کاربردی……………………………….. 118

5-4 پیشنهادات تحقیقی………………………………119

5-5 محدودیت های پژوهش…………………………………. 119

فهرست منابع………………………………. 121

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: