پایان نامه آنتن ریزنوار با اسلات بیضوی و تغذیه CPW با Tuning Stub چند حلقه ای دایروی برای کاربردهای
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

آنتن ریزنوار با اسلات بیضوی و تغذیه CPW با Tuning Stub چند حلقه ای دایروی برای کاربردهای UWB

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

به دلیل نیاز مخابرات بیسیم به پهنای باند بالا برای انتقال هر چه بیشتر اطلاعات نیاز به آنتن هایی که بتوانند برای باندهای بسیار وسیع کاربرد داشته باشند بیش از پیش احساس شد. با ارائه سیستمهای نوینی نظیر UWB که پهنای باند بالای چند گیگا هرتز را می طلبد زمینه برای فعالیت طراحان آنتن گسترش یافت. امروزه آنتن های UWB به عنوان یکی از بهترین نمونه ها در میان آنتن های دیگر شناخته شده است که در دهه های اخیر پیشرفتهای بسیاری را به خود دیده است. اغلب این پیشرفتها در راستای افزایش پهنای باند امپدانسی، بهبود مشخصات تشعشعی (پترن و بهره) و همچنین کاهش ابعاد آن بوده است. میتوان آنتن های UWB را به پنج گروه اصلی، آنتن های مستقل از فرکانس، آنتن های خود مکمل، آنتن های المان کوچک، آنتن های traveling wave و آنتن چند روزنانسه تقسیم بندی نمود. این آنتن ها کاربردهای ویژه و جذابی دارند.

در این پایان نامه یک آنتن میکرواستریپی اسلات با تغذیه CWB برای کاربردهای باند وسیع ارائه شده است. آنتن پیشنهادی علاوه بر عملکرد در یک باند وسیع تقریبا 20 گیگا هرتز، مزیت دارا بودن ساختار کوچک را نیز دارد.

مقدمه:

با مشخص شدن و تصویب قوانین مربوط به سیستم های UWB در ایالات متحده در سال 2002 و نیز دیگر سیستم های مخابرات بیسیم، عرصه فعالیت برای محققان و طراحان آنتن های باند وسیع بیش از پیش گسترش یافت و از آن زمان تاکنون مقالات مختلفی در کنفرانس ها و مجلات علمی معتبر دنیا در این خصوص انتشار یافته است و آنتن های گوناگونی معرفی شده اند .از جمله آنتن هایی که برای این منظور طراحی شده و در مقالات آمده اند آنتنهای ریزنوار می باشند که دارای ساختارهای مختلف و نیز اشکال مختلفی می باشند. آنتن های بکار گرفته شده در تکنولوژی UWB علاوه بر پهنای باند امپدانسی بالا باید دارای مشخصات تشعشعی مناسب (از جمله پترن تشعشعی همه جهته، راندمان بالا و تغییرات کم برای بهره در کل باند) ابعاد کوچک و ساختاری مسطح نیز باشند.

از جمله کاربردهایی که اخیراَ برای این نوع از آنتن ها معرفی شده است میتوان به مورد استفاده قرار گرفتن در مدارات RFID، شبکه های جستجوگر، رادار و همچنین شبکه های ارتباطی محلی همچون WLAN اشاره کرد.

انواع مختلفی از ساختارها برای بدست آوردن پهنای باند امپدانسی بالا ارائه شده وتحقیقات گسترده ای برای پیشرفت عملکرد هر کدام انجام گرفته است. آنتن های پچ ریزنوار با تغذیه کابل کواکسیال، انواع آنتن های چاپی با تغذیه خط ریزنوار و آنتن های اسلات با تغذیه CPW از نمونه های مهم آنها محسوب میشوند که برای داشتن کارایی در سیستم UWB دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

این پایان نامه شامل شش فصل است که در ابتدا به مقدمه ای بر سیستمهای UWB و تاریخچه تکنولوژی UWB و مزایا و معایب آن اشاره میشود. فصل دوم به معرفی آنتن های UWB و تاریخچه این آنتن ها اشاره دارد. در فصل سوم آنتن های ریزنوار و مکانیسم تشعشعی در این آنتن ها، انواع آنتن های ریزنوار، روشهای تغذیه در این آنتن ها، مدل ریاضی آنها و امواج سطحی مرور می گردد. این فصل اشاره بر روشهای تحلیل آنتن های ریزنوار و مزایا و معایب هر کدام از آنها دارد. دو مدل خط انتقال و مدل حفره در تحلیل این آنتن ها در این بخش مطالعه و بررسی میشوند. در فصل چهارم موجبر هم صفحه که یکی از روشهای تغذیه آنتن های ریزنوار میباشد و اساس تغذیه آنتن بررسی شده در این پایان نامه است، بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته و مزایای آن نسبت به سایر روشهای تغذیه ذکر میگردد. در فصل پنجم آنتن های اسلات ریزنوار، مزایا، معایب، کاربرد و مسائل مهم در این نوع آنتن ها مورد بحث قرار میگیرد. سرانجام در فصل ششم فرآیند طراحی آنتن با اسلات بیضوی و تغذیه با موجبر هم صفحه برای دو حالت استفاده از منعکس کننده و بدون آن بررسی شده و نتایج بدست آمده از شبیه سازی ها با نتایج ساخت مقایسه می گردد. برای شبیه سازی از نرم افزار HFSS استفاده شده است. این نرم افزار بر اساس حل تمام موج به روش ممان تحلیل را انجام میدهد و برای ساخت آنتن، این نرمافزار به عنوان نرم افزار مبنا بوده است. در پایان نتیجه گیری و پیشنهاداتی برای ادامه کار ذکر شده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: