پایان نامه طراحی، شبیه سازی و بررسی عملکرد ساختارهای نوین شبکه های عصبی در پیش بینی مدل سیستمها
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

” M.Sc.” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

طراحی، شبیه سازی و بررسی عملکرد ساختارهای نوین شبکه های عصبی در پیش بینی مدل سیستمها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

همانطور که از عنوان برمی آید ، هدف شناسایی سیستم توسط شبکه های عصبی می باشد. در گذشته شبکه های عصبی مختلف برای شناسایی سیستم به کار برده شده است. در اینجا هدف این است که این کار را با شبکه های عصبی جدیدتر انجام دهیم.

در این بررسی در فصل اول ابتدا مروری بر شبکه های عصبی رایج کرده و سپس شبکه های عصبی جدیدتر را مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه در فصل دوم به بیان روشهای مرسوم شناسایی سیستم خواهیم پرداخت.

در فصل سوم روشهای شناسایی سیستم مبتنی بر شبکه های جدیدتر را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم. در این میان توجه خاصی به شبکه های عصبی ترکیبی خواهیم داشت. شبکه های عصبی مرکب از منطق فازی و شبکه های عصبی ویا Neuro Fuzzy از اهمیت خاصی برخور دار هستند. همچنین شبکه های عصبی بازگشتی به دلیل داشتن حافظه کاربرد مناسبی برای شناسایی سیستم دارا می باشند. در نهایت به مرحله شبیه سازی و آزمایش این شبکه می رسیم. که علاوه بر بررسی ویژگی های این شبکه ها، در مورد یک سیستم خاص نیز به مقایسه رفتار های آنها نیز می پردازیم.

مقدمه:

کنترل علمی است که هر روزه به دامنه کاربرد آن در رشته های مختلف افزوده می شود. از رشته های فنی گرفته تا علوم اجتماعی و سیاسی می توان حضور کنترل را مشاهده کرد. یکی از اولین ابزار هایی که در یک تحیل کنترلی به آن نیازمندیم، در دست داشتن مدل ریاضی مناسب برای سیستم مورد بررسی می باشد. در فرآیندهایی که رفتار فیزیکی سیستم، طبق قوانین فیزیکی قابل بیان باشد معمولا هرچند سخت، ولی مدل سیستم قابل دست یابی می باشد. ولی در اکثر سیستمها از بیان کردن رفتار فیزکی آنها ناتوان می باشیم و یا فقط در یک با زه محدود از ورودی ها می توانیم رفتار سیتم را مدل نمائیم.

شناسایی و پیش بینی مدل سیستمها شاخه ای از کنترل است که این امکان را فراهم می آورد تا مدل ریاضی مناسبی از رفتار سیستم در آینده در دست داشته باشیم و بتوانیم روشهای مختلف کنترلی را برای کنترل کردن آن سیستم آزمایش نمائیم.

در این میان استفاده از شبکه های عصبی برای شناختن رفتار سیستم، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: