پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع انرژی الکتریکی به روش تجدید آرایش شبکه با روش هیوریستیک
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc.” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

کاهش تلفات در شبکه های توزیع انرژی الکتریکی به روش تجدید آرایش شبکه با روش هیوریستیک

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

معضل امروز سیستم های قدرت الکتریکی بحث تلفات می باشد. این مسأله موقعی که از شبکه های توزیع صحبت می شود، شکل جدیتری به خود می گیرد، برای حل همین مسأله محققان سعی نموده اند با اعمال روشهای مختلف درصدد کاهش آن برآیند، بدین منظور روشهای مختلفی برای آن ارائه شده که تجدید آرایش شبکه های توزیع یکی از آن موارد می باشد . برای حل مسأله کاهش تلفات به روش تجدید آرایش شبکه نیز روشهای مختلفی ارائه شده که یکی از شاخه های مهم این روشها را می توان به روشهای هیوریستیک اشاره کرد.

در این پایان نامه سعی شده با معرفی تلفات و روشهای مختلف کاهش آن مسأله تجدید آرایش شبکه های توز یع معرفی گردد، روشهای مختلف تجدید آرایش شبکه های توزیع مطرح و از نقطه نظر نقاط ضعف و قوت هر یک مورد بررسی قرار گرفته است . درادامه با توضیح دادن الگوریتم ژنتیک به عنوان یکی از روشهای هیوریستیک مورد مطالعه قرار گرفته و مزایای آن بیان شده است. در پایان به اعمال این الگوریتم به روی شبکه 33 شینه باران نتایج بدست آمده با چند مرجع معتبر مقایسه شده و ارجحیت این روش نسبت به روشهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

مقدمه

آن بخش از انرژی الکتریکی که به کار مفید تبدیل نشود تلفات نام دارد. امروزه انرژی الکتر یکی یکی از صورتهای رایج در کاربردهای مورد نیاز بشر می باشد. بسیاری از سیستمهای پیشرفته مبتنی بر دستگاه هایی است که با استفاده از انرژی الکتریکی کار می کنند، و باید گفت زندگی بشر در حال حاضر بدون استفاده از انرژی الکتریکی تقریباً غیر ممکن شده است. اتلاف انر ژی الکتریکی در سیستمهای تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی درصد قابل توجهی دارد و با توجه به اینکه مقدار انرژی الکتریکی که امروزه تولید و مصرف می گردد بسیار زیاد است، میزان اتلاف انرژی نیز مقدار قابل ملاحظه ای خواهد بود. از طرف دیگر انرژی الکتریکی با هز ینه های قابل توجهی تولید و منتقل می گردد، لذا ارزش اقتصادی انرژی الکتریکی که تولید می شود ولی به مصرف کنندگان فروخته نمی شود یعنی در شبکه انتقال و توزیع تلف می گردد قابل توجه است . تلف شدن انرژی الکتریکی به این معنی است که بخشی از انرژی تولید شده توسط ژنراتو رها به مشترکین مجاز شبکه نمی رسد، به عبارت دیگر نمی توان از کل ظرفیت تجهیزات شبکه استفاده نمود و این مفهوم را با تلفات توان بیان می نمایند که همان توان، انرژی تلف شده است و موجب این می شود که با توجه به راندمان تجهیزات فقط بخشی از ظرفیت هر دستگاه یا تجهیز مفید واقع شود.

این همه موجب شده مطالعه مباحث مربوط به تلفات یکی از مباحث مورد توجه صاحبان و پژوهشگران صنعت برق باشد. طبق مطالعات انجام شده بیشترین سهم از تلفات انرژی الکتریکی مربوط به بخش شبکه های توزیع خصوصاً با بهره برداری شعاعی می باشد . در کشورمان ایران طبق آنچه در مرجع [9] آمده در شبکه های توزیع ایران تلفات توان 23,3 درصد میباشد، که این عدد را می توان معضلی در شبکه های توزیع کشورمان دانست.

به این منظور در این پایان نامه به ارائه راهکاری برای کاهش این تلفات برآمدیم.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: