پایان نامه طراحی و ساخت مکان یاب عیب کابل به روش آمیختار
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

طراحی و ساخت مکان یاب عیب کابل به روش آمیختار

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

دو گروه مکان یابی خطا در کابل ها، روش های نرمینالی و روش های ردیابی هستند. تکنیک های مختلفی که توسط محققان، کارخانه جات تجهیزات مکان یابی خطا و مصاحبه با کارشناسان معین شده است. هرکدام از آنها به طوری که روش عمومی و تئوری آن برای مشخص شدن عملکرد هر روش تشریح شده باشد در این پروژه خلاصه شده است.

روش های انعکاس سنجی، با ارسال یک سیگنال فرکانس بالا به سیم و اندازه گیری انعکاسی برگشتی استفاده رایج در مکان یابی خطاهای سیم دارند. چندین روش مکان یابی خطا براساس استفاده از پل هستند. روش پل احتیاج به استفاده از یک پل مقاومتی برای معین کردن مکان خطا دارند و فقط برای مدارهای چند فاز مفید هستند همچنین بعضی از روش های مکان یابی خطا روش های ردیابی هستند که در این پروژه توصیف شده اند.

یک روش حوزه فرکانس جدید که انعکاس سنجی سیگنال مخلوط شده نامیده می شود، در این پروژه همراه با ترکیب روش انعکاس سنجی حوزه زمان توصیف شده است. سیستم نمونه از پهنای باند 200 – 400MHz با 200 پله با فرکانس نمونه برداری 20KHz استفاده می کند، تا دقتی در حد  15cm را ارائه دهد. سیستم ارائه شده از روش انعکاس سنجی حوزه زمان برای فواصل بین 15m تا 500m استفاده می کند. در این روش پالسی به کابل فرستاده می شود و انعکاس می یابد. سپس زمان سپری شده محاسبه می شود، برای مکان یابی خطا در کابل با دقت تقریبی 2%، ترکیب این دو روش برای کابل های هم محور می تواند دقت مناسبی را در مکان یابی خطای کابل ارائه دهد.

مقدمه:

امروزه کمتر مکان تجاری، مسکونی و صنعتی را می توان پیدا کرد که از انواع کابل ها استفاده نشده باشد، گستردگی استفاده از کابل ها در زندگی امروزی بشر، لزوم استفاده از تجهیزاتی جهت عیب یابی و مکان یابی خرابی کابل ها را روشن می کند.

با گسترش استفاده از کابل ها روش های مکان یابی خرابی کابل ها نیز روبه پیشرفت بوده و مسیر پویایی را پیموده است، هرچه به جلو پیش می رویم این روش ها از پیچیدگی بیشتری (و معمولا به همان نسبت از کیفیت و دقت بالاتری) برخوردارند. در این پروژه با نگاهی دقیق به سیر تکاملی و نیز انواع روش ها، مزایا و معایب هرکدام را برشمرده و در نهایت روش جدیدی را ارائه کرده، که این روش در ادامه سیر تکاملی روش های انعکاس سنجی بوده و از ویژگی های قابل ملاحظه ای برخوردار است.

لزوم بکارگیری این تجهیزات ما بر آن داشت که قدمی هرچند کوچک در این راه برداریم، و نگاهی دقیق تر و جامع تر به این مسئله داشته باشیم، و با ارائه راهکاری نو مکان یابی خرابی در کابل ها را کاربردی تر و سودمندتر از قبل بسازیم و در نهایت آن را به مرحله ساخت رسانده و نمونه ای عملی از آن ارائه شده است.

در فصل اول ابتدا انواع خطاها تعریف شده و سپس مروری به انواع روش های ردیابی می پردازد.

در فصل سوم قسمت نرم افزار این پروژه ارائه شده که شامل نرم افزار میکرو کنترلرها و کامپیوتر می باشد.

در نهایت در فصل آخر به نتیجه گیری انواع روش های موجود پرداخته و مزایا و معایب و نحوه ادامه کار بر روی روش های مکان یابی را تشریح کرده است.

امید است که ارائه این پروژه در این راه مفید و موثر واقع شود.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: