نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

امنیت در شبکه های نسل آینده (IPsec)

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

همانطور که تعداد کاربران به شدت در حال افزایش می باشد و راه های استفاده از اینترنت هم متفاوت و گوناگون خواهد شد، بحث امنیت خیلی مهمتر از آنچه که قبلا بوده است، خواهد شد. اینترنت با مجموعه پروتکل اصلی خود در ابتدا برای ارتباطات نظامی طراحی شد ولی امروزه راه های مختلف استفاده از اینترنت نامحدود می باشد. اخیرا، پدیده تجارت الکترونیکی رشد کرده است، تعداد شرکت های ارائه دهنده سرویس های تجاری و خرید online از طریق وب سایت های آنها هر روزه افزایش می یابد و بانکداری  online هرچه بیشتر در بین مردم معمولی در حال رواج می باشد.

با این نوع از فعالیت ها، نیاز به امنیت افزایش می یابد. برای استفاده از سرویس online تجاری به طریقی آسان، شما باید کاملا مطمئن باشید که هیچ کس نمی تواند نقل و انتقالات شما را ببیند، نمی تواند رمز عبور و شماره کارت اعتباری شما را بردارد تا از آن سوء استفاده نماید، در عین حال که نمی خواهید مجبور باشد رمز عبورها و PIN-code های زیادی را به خاطر بسپارید.

در این سمینار ساختار و عملکرد IPsec بیان خواهد شد و راه هایی که استفاده از IPsec منجر به افزایش امنیت شبکه می شود.

مقدمه:

از آنجا که بهره گیری از شبکه های عظیم اطلاع رسانی و بانک های وسیع اطلاعاتی یک ضرورت در عصر حاضر می باشد، امنیت شبکه و تبادل اطلاعات امری مهم می باشد. با پیشرفت روزافزون شبکه های اطلاعاتی بحث امنیت و حفاظت از آنها نیز برجسته تر می گردد. برای امنیت شبکه های نسل آینده راه حلی به نام IPsec معرفی شده است که یک پروتکل در لایه شبکه است تا خدمات امنیتی رمزنگاری را تأمین کند. خدماتی که به صورت منعطفی به پشتیبانی ترکیبی از تأیید هویت، جامعیت، کنترل دسترسی و محرمانگی می پردازد که در این سمینار آن را به تفصیل بیان می کنیم.

در فصل اول به بیان کلیاتی درباره مدل مرجع OSI و لایه های آن می پردازیم، سپس در فصل دوم توضیح می دهیم که IPsec در کدام لایه انجام می شود. در فصل سوم IPsec به طور کامل شرح داده شده و فصل چهارم مبحث مدیریت و مبادله کلید را بیان می کند. فصل پنجم مبادله کننده کلید اینترنت را توضیح می دهد و در نهایت نتیجه گیری و پیشنهادها را در فصل ششم خواهیم داشت.

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه:

همانطور که تعداد کاربران به شدت در حال افزایش می باشد و راه های استفاده از اینترنت هم متفاوت و گوناگون خواهد شد، بحث امنیت خیلی مهمتر از آنچه که قبلا بوده است، خواهد شد. اینترنت با مجموعه پروتکل اصلی خود یعنی TCP/IP در ابتدا برای ارتباطات نظامی طراحی شد ولی امروزه راه های مختلف استفاده از اینترنت نامحدود می باشد. اخیرا، پدیده تجارت الکترونیکی رشد کرده است، تعداد شرکت های ارائه دهنده سرویس های تجاری و خرید online از طریق وب سایت های آنها هر روزه افزایش می یابد و بانکداری online هرچه بیشتر در بین مردم معمولی در حال رواج می باشد.

با این نوع از فعالیت ها، نیاز به امنیت افزایش می یابد. برای استفاده از سرویس online تجاری به طریقی آسان، شما باید کاملا مطمئن باشید که هیچ کس نمی تواند نقل و انتقالات شما را ببیند، نمی تواند رمز عبور و شماره کارت اعتباری شما را برداری تا از آن سوء استفاده نماید، در عین حال که نمی خواهید مجبور باشد رمز عبورها و PIN-code های زیادی را به خاطر بسپارید.

در این مقاله ساختار و عملکرد IPsec بیان خواهد شد و راه هایی که استفاده از IPsec منجر به افزایش امنیت شبکه می شود.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: