نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

ارایه الگوریتم نوینی جهت بهبود هماهنگی حفاظتی در شبکه توزیع با حضور منابع تولید پراکنده

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

از مزایای منابع تولید پراکنده (DG) در شبکه های توزیع می توان به کاهش تلفات سیستم، بهبود پروفیل ولتاژ، بهبود قابلیت اطمینان و به تعویق انداختن سرمایه گذاری برای توسعه شبکه نام برد. از طرف دیگر از پیچیده تر شدن حفاظت و کنترل سیستم توزیع، عدم قطعیت در شرایط بهر هبرداری و مالکیت خصوصی DG که باعث پیچیده شدن هماهنگی بین DG های خصوصی با یکدیگر و با شبکه شده است، به عنوان اشکالات نفوذ DG در شبکه های توزیع نام برد. یکی از مهم ترین تاثیرات تولید پراکنده، اثر گذاری آن بر روی حفاظت سیستم توزیع می باشد.

به طور کلی مشکلات ایجاد شده توسط منابع تولید پراکنده برای حفاظت شبکه های توزیع عبارتند از: تریپ اشتباه فیدرها، تریپ اشتباه واحدهای تولیدی، کور شدن حفاظت، افزایش و کاهش سطح اتصال کوتاه، جزیره ای شدن ناخواسته، جلوگیری از بازبست اتوماتیک و بازبست غیر سنکرون.

ظهور این مشکلات به مشخصات شبکه و منابع تولید پراکنده بستگی دارد و در اکثر مواقع برای جلوگیری از آن باید حفاظت شبکه به کلی تغییر کند. این تغییر طرح حفاظتی ممکن است بسیار پیچیده باشد، چرا که باید کل سیستم، از جمله شبکه و DG مدل شوند، به طوری که تصور بهترین طرح حفاظتی هنوز بسیار دور از دسترس است.

در این پایان نامه ابتدا تعاریف مختلف تولید پراکنده در استانداردها و کشورهای مختلف آورده شده است. مزایای فنی و اقتصادی استفاده از تولید پراکنده مورد ارزیابی قرار گرفته و تکنولوژی های مختلف تولید پراکنده توضیح داده می شود. و تأثیرات مخربی را که بر روی سیستم توزیع می گذارد معرفی می گردد. در ادامه به تفصیل درباره چگونگی حفاظت سیستم های شعاعی (سنتی) و تجهیزات اصلی حفاظتی مورد استفاده در آنها توضیح داده می شود. چگونگی و اصول هماهنگی حفاظتی این تجهیزات در شبکه بیان شده است. تأثیرات تولید پراکنده برروی حفاظت سیستم توزیع مورد ارزیابی قرارمی گیرد. در انتها به معرفی الگوریتم پیشنهادی و نقشی که در بهبود هماهنگی حفاظتی سیستم در حضور تولید پراکنده ایفا می کند پرداخته می شود. و نتایج شبیه سازی پیاده سازی الگوریتم بر روی شبکه نمونه آورده می شود و با نتایج شبیه سازی بدون پیاده سازی الگوریتم جدید مقایسه می گردد و نتایج مورد نظر اخذ می شود.

مقدمه:

طرح مباحث زیست محیطی و بحران نفتی ناشی از وقایع سیاسی در خاورمیانه در سالهای دهه 1970 به همراه تغییرات در اقتصاد جهانی، منجر به کاهش نرخ رشد مصرف انرژی الکتریکی از 6 – 7% به 1/6 – 3% در دهه 1980میلادی شد. به دنبال کاهش تقاضا، افزایش ب یرویه هزینه های انتقال و توزیع انرژی از 25% به حدود 15% از هزینه تولید، دغدغه های عمومی برای سلامت محیط زیست، دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته و پذیرش تغییرات در شبکه ها، واحدهای کوچک تولید پراکنده حتی با ظرفیت یک کیلووات را وارد بازار رقابتی تولید و توزیع انرژی الکتریکی کرد. در حال حاضر صنعت برق در دنیا دستخوش یک سری تغییرات ساختاری و کلی به منظور دستیابی همزمان و دسترسی همه جانبه به شبکه برق و همچنین استفاده از مزایای تولید پراکنده شده است. سالها پیش از این، برق تنها درنیروگاههای بزرگ تولید می شد اما امروزه تولید و مصرف در یک فضای رقابتی با یکدیگر قرار گرفته اند.

اکنون در آغاز قرن 21، روند رو به رشد خصوصی سازی، الزامات مربوط به تأمین انرژی مطئمن با کیفیت بالا و هزینه های سنگین احداث و نگهداری شبکه های انتقال و توزیع و تلفات زیاد در آنها، بار دیگر کارشناسان صنعت برق را متوجه تولید انرژی برق به صورت پراکنده کرده است.

به طور کلی تولید پراکنده گزینه مناسبی برای بهبود کیفیت توان، کاهش تلفات و آلودگی های زیست محیطی، اصلاح پروفیل ولتاژ و به طور کلی افزایش بازدهی روند تولید انرژی می باشد. از طرف دیگر از پیچیده شدن شبکه و ضرورت توسعه سیستم حفاظت و همچنین پیچیده شدن بهره برداری و کنترل شبکه به عنوان اشکالات نفوذ DG در شبکه های توزیع می توان نام برد. یکی از مهم ترین تاثیرات تولید پراکنده، اثر گذاری آن بر روی حفاظت سیستم توزیع می باشد.

به طور کلی مشکلات ایجاد شده توسط منابع تولید پراکنده برای حفاظت شبکه های توزیع عبارتند از: تریپ اشتباه فیدرها، تریپ اشتباه واحدهای تولیدی، کور شدن حفاظت ، افزایش و کاهش سطح اتصال کوتاه، جزیره ای شدن ناخواسته، جلوگیری از بازبست اتوماتیک و بازبست غیر سنکرون.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: