دانلود پایان نامه بررسی کیفیت برتبلیغ زبانی در هتل
نوشته شده توسط : admin

– ارتباط مستمر

دومین پیامد ارتقاء کیفیت ارتباط، داشتن ارتباط مستمر با مشتری می­باشد، یا به عبارت دیگر تمایل دو طرف به ادامه همکاری طولانی مدت یا موافقتنامه[۱] همکاری برای مدت نامحدد[۲] در آینده آنچه حائز اهمیت است آن است که سازمان قادر باشد مشتریان دائم برای خود ایجاد نموده و با درک تمایلات آنها در صدد تأمین رضایت­مندی آن‌ها باشد زیرا نارضایتی هر مشتری برابر است با از دست دادن منافع و فرصت‌هایی که یک مشتری در طول عمر خود برای سازمان ایجاد می‌کند. ایجاد رابطه مستمر با مشتری به عنوان اصلی‌ترین و اساسی­ترین منبع کسب سود و بقای سازمان است (لی و کاون ۲۰۰۵). توانایی ارائه دهنده خدمات باعث ایجاد رضایت، اعتماد و تمایل مشتریان به برقراری و حفظ رابطه با عرضه­کننده می­شود برای مدت طولانی است که این استمرار رابطه از ارتقاء[۳] سطح کیفی ارتباطات حاصل می­شود (هنینگ و کلی ۲۰۰۲).

۲-۳-۳-۳- گفته­های شفاهی (گفته­های مردم کوچه و بازار)[۴]

سرانجام گفته­های (توصیه­های) مردم کوچه و بازار نیز یکی از نتایج برقراری ارتباط با کیفیت با مشتریان می­باشد. گفته­های شفاهی اشاره دارد به ارتباطات غیررسمی[۵] که دیگر مصرف کنندگان را به داشتن یا مصرف[۶] کالا و خدمات خاص هدایت می­کند. گفته­های شفاهی بر اهمیت خاص توانایی در تأثیرگذاری بر دیگر مصرف کنندگان اعتقاد دارد زیرا توصیه­کنندگان از ارتباطی که بر پایه بازاریابی[۷] دارد کمتر طرفداری می­کند. گفته­های شفاهی به عنوان یکی از بزرگترین منابع تأثیرگذار بر انتقال اطلاعات از ابتدای نظام اجتماعی انسانی تشخیص داده شده است (مکینتاش[۸] ۲۰۰۷).

یک جنبه منحصر به فرد از تأثیر گفته­های شفاهی که آن را از تأثیرات بازاریابی سنتی متمایز می­سازد آثار مکانیسم بازخورد مثبت آن بین گفته­های شفاهی و فروش محصولات می­باشد. مکانیسم بازخورد مثبت نشان می­دهد که گفته­های شفاهی مصرف کننده را به خرید مجبور نمی­کند ولی حاصل و نتیجه آن در فروش خرده فروشان نمایان هست (گادس و مایزلین[۹] ۲۰۰۴). مطالعه انجام شده، اهمیت روابط را در شرکت‌های خدماتی در سطح فردی و سازمان مورد آزمون قرار می­دهد. در این مطالعه، کارکنان مشتری­گرا و متخصص را مرجع کلیدی برای کیفیت ارتباط در نظر می‌گیرد و به رضایت بیشتری رهنمود می­کند، رضایت از خدمات ارائه شده توسط شرکت باعث به وجود آمدن پیامد، گفته­های شفاهی در رابطه با شرکت می­شود. در کانالهای ارتباطی گفته­های شفاهی مؤثرترین کانال می­باشد که در شکل­گیری­ها نگرش‌ها، تصمیم­گیری خرید و کاهش ریسک ناشی از تصمیمات خرید بسیار مؤثر است. با توجه به رقابت شدید در بخشهای مختلف داشتن ارتباطات قوی و با کیفیت با مشتریان و جلب اعتماد آنها منجر به گفته‌های شفاهی مثبت نسبت به شرکت می­شود رضایت و وفاداری[۱۰] مشتری نیز نقش مهمی را در گفته­های شفاهی مردم کوچه و بازار ایفا می­کند. مشتریانی که از اظهارات مثبت در مورد کالا و خدمات ارائه می­دهند به احتمال زیاد خودشان از جمله مشتریان وفادار خواهند شد و دائما خریدهایشان را از شرکت تکرار می‌کنند و این رضایتمندی و اعتماد به عرضه­کننده روابط را دائمی‌کرده و باعث توصیه­های خرید به دیگران می­شود (انیو و لی[۱۱] ۲۰۰۰).

[۱] Agreement

[۲] Namhdd term

[۳] Promotion

[۴] Word of muth

[۵] Informal communication

[۶] Usage

[۷] Marketing based

[۸] Macintosh

[۹] Godes and Mayzlin

[۱۰] Loyalty

[۱۱] Ennew and Li

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: