سمینار بررسی کاربرد شبکه های عصبی در سیستم کنترل پرواز
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

بررسی کاربرد شبکه های عصبی در سیستم کنترل پرواز

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این سمینار، در ابتدا درباره شبکه عصبی، تاریخچه، مزایا و کاربردهای آن مختصری توضیح داده می شود. در این بخش به بحث در مورد چگونگی به وجود آمدن ایده شبکه های عصبی و نحوه رشد این ایده را مورد بررسی قرار می دهیم. سپس مزیت های شبکه های عصبی از جمله، قابلیت آموزش پردازش موازی، قابلیت تعمیم و… را توضیح می دهیم. سپس کاربردهای روزافزون شبکه عصبی در زندگی روزمره را مورد توجه قرار می دهیم. در ادامه به بررسی مفصل چند کاربرد از شبکه های عصبی در سیستم کنترل پرواز، نحوه استفاده، لزوم استفاده و نتایج آن می پردازیم. در این بخش ابتدا دلایل استفاده از شبکه های عصبی را در آن مسئله به خصوص متذکر می شویم. سپس مبانی محاسباتی و نحوه آموزش شبکه عصبی را در هر کاربرد توضیح می دهیم. و در آخر به بحث در مورد نتایج به دست آمده می پردازیم.

مقدمه:

شبکه های عصبی به عنوان یکی از مولفه های هوش محاسباتی از خواص مهمی برخوردار می باشد که آن را در علوم و مسائل هندسی حائز اهمیت می نماید. در این بین خصوصیات، توانایی تقریب زنی توابع، ساختار موازی، قدرت یادگیری و تعمیم از اهمیت خواصی برخوردار می باشد. در این میان خاصیت تقریب زنی توابع و یادگیری بر خط بیشترین استفاده را در سیستم کنترل دارد. سیستم کنترل پرواز به علت اینکه دارای نامعینی می باشد، در نتیجه استفاده از خاصیت تقریب زنی توابع شبکه های عصبی را جهت به دست آوردن قانون کنترل، بسیار مفید است. همچنین شبکه عصبی با توجه به توانایی یادگیری بر خط قادر است خود را با تغییرات دینامیکی هواپیما تطبیق دهد. تخمین دقیق میزان غیرخطی بودن سیستم، امروزه که هواپیماهای جنگنده کارایی بالائی در شرایط سخت و مانورهای پیچیده از خود نشان می دهند، مشکل اصلی می باشد. پدیدار شدن الگو شبکه های عصبی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای طراحی های پیچیده باعث گردید تا استفاده از شبکه های عصبی برای شناسایی و کنترل دینامیک سیستم ها با غیرخطی های ناشناخته که سیستم های کنترل پرواز و مدل دینامیکی هواپیما از این نوع می باشند، مورد توجه قرار گیرد. با توجه به آنچه که گفته شد، لزوم استفاده از شبکه های عصبی در سیستم کنترل پرواز کاملا حس می شود.

فصل اول: کلیات

1-1) هدف

سیستم های واقعی عموماً غیرخطی می باشند و دارای دینامیک بسیار پیچیده ای می باشند، که همین پیچیدگی ساختار کنترلی بسیار گسترده ای را می طلبد. معمولاً پیاده سازی آن بسیار مشکل می باشد. یکی از روشها برای پیاده سازی و کنترل سیستم های غیرخطی استفاده از شبکه های عصبی می باشد. زیرا این شبکه ها با توجه به توانایی بالا در تقریب زنی می توانند مدل های مناسبی با دقت بالا برای سیستم های غیرخطی باشند. دینامیک هواپیما غیرخطی و بسیار پیچیده می باشد. همچنین سیستم هواپیما بخصوص هواپیماهای جنگنده که باید در شرایط سخت مانورهایی با دقت بالا انجام دهند، نیازمند آن هستند که در هنگام مدلسازی، مدلی با دقت بالا جایگزین این سیستم گردد. معمولاً شبکه عصبی برای این منظور انتخاب می شوند. کنترل کننده های کلاسیک فقط در نقطه کار جواب مناسبی به ما می دهند. ولی سیستم هواپیما نیازمند کنترل کننده منعطف تری در مقابل نقطه های کار مختلف می باشد. شبکه عصبی به خاطر اینکه به صورت بر خط و با تغییر وزن ها آموزش می بیند، می تواند برای این هدف مناسبتر باشد. هدف از ارائه این سمینار آشنایی با نحوه استفاده از شبکه های عصبی در سیستم کنترل پرواز با بررسی چند کاربرد در این زمینه می باشد.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: