پایان نامه شبیه سازی شبکه های نوری مبتنی بر پروتکل سوییچینگ بسته ای
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

شبیه سازی شبکه های نوری مبتنی بر پروتکل سوییچینگ بسته ای

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این پایان نامه با معرفی معماری شبکه سوییچ های بسته ای نوری و اجزای آنها، پروتکل های شبکه و محدودیت های حاکم بر آنها بررسی شده است.

با استفاده از نتایج شبیه سازی پروتکل های تشکیل برست و حل تصادم با قطعه بندی برست و اعمال روش قطعه بندی و دور انداختن (SDP) نشان می دهیم که برست های با طول ثابت، در مقایسه با برست های با توزیع نمایی احتمال تلفات بسته را کاهش می دهد. در صورتی که طول ثابت برست، بهینه انتخاب شود می توان احتمال تلفات بسته را کمتر کرد.

با توجه به نتایج اعمال QoS پشتیبانی شده در شبکه و تشکیل برست تا دو اولویت با استفاده از چهار کلاس بسته برای نسبت های مختلف بسته، با استفاده از آستانه بهینه و ارسال برست اولویت بالا با نسبت کمتر در مقایسه با برست اولویت پایین، مشاهده شد که این روش، کمترین تلفات را نسبت به سایر تکنیک ها، تحمیل می کند.

مقدمه

در دهه گذشته بحث شبکه ها رشد قابل توجهی در ارسال حجم اطلاعات داشته اند به منظور توسعه ظرفیت بالا برای شبکه ها یکی از نیازهای اساسی توانایی رشد و افزایش پهنای باند مورد نیاز می باشد با توجه به اینکه خطوط فیبر نوری پهنای باند بسیار زیادی دارند شبکه های نوری با استفاده از روش مالتی پلکس طول موج، یک انتخاب منطقی برای تقاضاهای ارتباطی آینده هستند.

بخشی از ترافیک ارسال شده روی شبکه های کنونی با نرخ بی سابقه ای در حال پیشرفت است. مؤسسات ارتباطات دیتا و ارتباطات راه دور در حال رقابت برای دسترسی به مجموعه درخواست های ذیل می باشد.

سوییچ های برست نوری اسبابی برای انتقال اینترنت پرسرعت روی شبکه های نوری باشد. همچنین اطلاعات کنترلی و دیتا در میان کانال هایی با طول موج های مختلف در یک سیستم WDM ارسال شوند بنابراین با ارسال برست ها و سرآیندها به صورت جداگانه روی کانال های مختلف پروتکل های جدید برای برطرف کردن تلفات ضروری است.

فصل اول

مقدمه

1-1- تکامل شبکه های نوری

در دهه گذشته بحث شبکه های رشد قابل توجهی در ارسال حجم اطلاعات داشته اند. با توسعه اینترنت بیشتر مردم با کلیک کردن روی یک دکمه، اطلاعات سودمند فراوانی را به دست می آوردند. این تحول عظیم بسیاری از فرصت های جدید در شبکه مثل تقاضای سریع مردم، کاربردهای بهتر و سرویس های مختلف را به وجود می آورد.

توسعه سریع اینترنت و در هر صورت افزایش تقاضا برای اطلاعات چند رسانه ای محققان را بر آن داشته تا روی محدودیت های شبکه های ارتباطی و کامپیوترها به سرعت کار کنند.

به منظور توسعه ظرفیت بالا برای شبکه ها یکی از نیازهای اساسی توانایی رشد و افزایش پهنای باند مورد نیاز می باشد به طوری که نیاز به تقویت و افزایش حجم اطلاعات در مقیاس شبکه های کنونی احساس می شود.

شبکه های نوری یک انتخاب منطقی برای تقاضاهای ارتباطی آینده هستند. خطوط فیبر نوری پهنای باند بسیار زیادی در حدود 25THz را ارایه می دهد. روشی که این رشد را در استفاده مناسب از پهنای باند و افزایش حجم اطلاعات به وجود می آورد روش مالتی پلکس تقسیم طول موج (WDM) می باشد. در شبکه های WDM کانال ها به وسیله تقسیم پهنای باند به تعدادی طول موج یا باندهای فرکانسی به وجود می آیند. طوری که پس از تقسیم بندی پهنای باند به باندهای فرکانسی هرکدام از کانال ها با بیشتری نرخ بیت قابل دسترسی هستند. برای اینکه بتوانیم از این پهنای باند با یک روش مناسب استفاده کنیم نیاز به ایجاد ساختارهای انتقال کارآمد و ایجاد پروتکل های پایه ای براساس وضعیت تکنولوژی قطعات نوری از نظر صنعتی می باشد.

شکل 1-1 روش های مختلف تکامل انتقال نوری را نشان می دهد.

اولین تولیدات شبکه ای ساختار شبکه های نوری شامل لینک های WDM نقطه به نقطه می باشد. بنابراین شبکه های شامل چند لینک نقطه به نقطه، همه ارتباطات داخل هر گره از یک ورودی فیبر از نور به الکترونیک تبدیل می شوند. که در نهایت همه ترافیک خروجی از الکترونیک به نور تبدیل شده و روی فیبر خروجی ارسال می شوند.

دومین نسل تولیدات ساختار شبکه ای نوری روی مالتی پلکس پیاده و سوار طول موج (WADM) استوار شده است. در این شرایط ترافیک در محل های طول موج می تواند پیاده و سوار شود. WADM ها روی کانال های انتخاب شده در فیبر عمل کرده و اجازه می دهد سایر طول موج ها دست نخورده عبور کنند. به طور کلی تعداد طول موج های ترافیکی عبور داده شده بیشتر از ترافیک پیاده شده در یک گره خاص می باشد. با استفاده از WADM و پیاده کردن طول موج هایی که در مقصد نهایی گره جاری باید استفاده شوند و اینکه اجازه بدهیم به سایر طول موج ها و ترافیک عبور داده شوند می توانیم هزینه کل استفاده شده در شبکه را کاهش دهیم.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: