سمینار به کارگیری شبکه های عصبی در تخمین کانال های مخابراتی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده ی تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق-مخابرات
عنوان:
به کارگیری شبکه های عصبی در تخمین کانال های مخابراتی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده
پیچیدگی تخمین کانال های مخابراتی در حالت های غیرخطی و متغیر با زمان، مقابله با تداخل بین سمبلی و اعوجاج ناشی از کانال را با پیچیدگی های تحلیلی و سخت افزاری زیادی همراه می کند. به همین دلیل، بیشتر تکنیک های کلاسیک مطرح شده برای تخمین کانال در کتاب ها و مقالات مختلف، یا از متغیر با زمان بودن کانال، یا از غیر خطی بودن آن، و یا از هر دو صرف نظر می کنند. این موضوع باعث شده است که در تحقیقات و مقاله های جدید، به جای اکتفا به تکنیک های کلاسیک، از تکنیک های مبتنی بر شبکه های عصبی هم برای تخمین کانال های مخابراتی استفاده شود.
در این سمینار، پس از معرفی برخی از مشهورترین روش های کلاسیک تخمین کانال، چند نمونه از تحقیقات بررسی و معرفی شده اند. در پایان، « تخمین کانال های مخابراتی به کمک شبکه های عصبی » انجام شده درباره ی روش های معرفی شده با یکدیگر مقایسه و مزایا و دشواری های هر یک توضیح داده شده است.

فصل اول

طراحی سیگنال برای کانال باند محدود

1-1- مقدمه

کاربرد اصلی همسان سازها در سیستم های مخابراتی، مقابله با پدیده ی تداخل بین سمبلی است. این پدیده زمانی بروز پیدا می کند که کانال مخابراتی ما یک کانال با باند فرکانسی محدود باشد. در این فصل، پیش از ورود به بحث درباره ی همسان سازها در فصل های بعدی، ابتدا کانال مخابراتی باند محدود را تعریف و رابطه های ریاضی چنین کانالی را بیان می کنیم. سپس، به کمک روابط ریاضی نشان می دهیم که تداخل بین سمبلی در چنین کانال هایی چگونه به سیگنال اصلی اضافه می شود. در انتها، با بیان صورتی از قضیه ی نایکوئیست، نشان می دهیم که چگونه می توان طراحی سیگنال را به گونه ای انجام داد که اثر تداخل بین سمبلی در خروجی کانال ظاهر نشود.
پیش از هر چیز اما برخی نمادگذاری ه ا و قراردادهایی که در این نوشتار از آن ها استفاده شده است، معرفی می کنیم.

2-1- تعریف ها، قراردادها، و نمادگزاری ها

همچنان که در مقدمه این فصل به آن اشاره شد، به مانند تمام کانال های عملی مخابرات سیار، کانال مخابراتی را یک کانال با باند فرکانسی محدود فرض می کنیم. در این صورت، اگر پهنای باند کانال را W در نظر بگیریم، مشخصه پاسخ فرکانسی کانال تنها به ازای f<W غیر صفر است.

سیگنال مدوله شده پایین گذر را با v(t نشان می دهیم. اگر g(t را سیگنال مدوله کننده و مدولاسیون را خطی در نظر بگیریم، می توان نوشت:

که در آن In دنباله سمبل های حامل اطلاعات گسسته است.

کانال مخابراتی باند محدود را می توان با یک فیلتر خطی مدل کرد. پاسخ فرکانسی پایین گذر معادل آن را با C(f و پاسخ ضربه معادل آن را با c(t نشان می دهیم. حال، اگر سیگنال میان گذر s(t که به صورت زیر تعریف می شود.

از آنجا که پاسخ فرکانسی کانال را محدود به W در نظر گرفتیم، محدودیت مشابهی هم برای سیگنال ارسالی در نظر می گیریم، تا تمام پاسخ فرکانسی پالس ارسالی از کانال عبور کند. به عبارت دیگر C(f پاسخ فرکانسی g(t را برای f>W صفر فرض می کنیم.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: