نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش کنترل

عنوان:

بررسی رهیافت های شناسیایی سیستم

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

بسیاری از سیستم های موجود و پرکاربرد در صنایع به منظور عملکرد بهتر و افزایش بهره وری، نیازمند شناسایی دقیق و مومشکافانه خصوصیات می باشند و این مهم تنها در سایه تکنیک شناسایی سیستم ها محقق می گردد. بنابراین، شناسایی سیستم ها از ملزومات حتمی در صنایع می باشد. در این سمینار، بر آن هستیم که توسط شیوه های سنتی و مدرن و هوشمند به این مهم مبادرت ورزیم. در همین راستا، از تکنیک هایی مانند الگوریتم فازی، خوشه بندی و خوشه بندی فازی به عنوان راهبردهای هوشمند و از شناسایی سیستم بر مبناب پاسخ پله به عنوان رهیافت سنتی مدد می جوییم و ملزومات این روش را نیز ذکر می نماییم. در پایان سیستم نمونه ای را مورد مطالعه قرار می دهیم، که در این مجال سیستم دیگ بخار fire-tube است، و نتایج حاصل از این آنالیز را عرضه می نماییم.

مقدمه:

از دیرباز مسئله شناسایی و شناخت دنیای پیرامون یک مسئله ذاتی و فطری برای انسان های پرسشگر بوده است و این امر را به ذهن می افکند که درباره چیستی و ماهیت دنیای گرداگرد و پیرامون خود دست به پرسشگری و تحقیق بیازاید تا از رموز و اسرار محیط خود آگاه گردد.

این مسئله یعنی شناسایی ذات عوامل ناشناس توسط انسان سابقه ای دیرین در تاریخ دارد و انسان ها از طریق شناسایی عوامل ناشناخته پیرامون خود در پی بهبود کیفیت زندگی خود بودند. پس از انقلاب موسوم به صنعتی در اروپا و پاگیری جنبش های علمی و اختراعات جدید آن جا که پای منافع مادی به میدان صنعت باز شد صاحبان صنایع و دانشمندان در پی کشف راه های مناسب برای بهینه کردن کمیت و کیفیت محصولات خود بودند و این امر بدون مددگیری از شناخت ذات مسائل و شناسایی دقیق صنایع امکان پذیر نبود از این رو مسئله شناسایی و در پی آن تخمین و کنترل فرآیند های صنعتی مطرح گردید.شناسایی و در پی آن تخمین و کنترل فرآیند های صنعتی مطرح گردید. شناسایی که امروزه علم شناسایی نامیده می شود شامل طیف وسیعی از مسائل می گردد که شناسایی سیستم های صنعتی، بیولوژیکی ، اجتماعی و اقتصادی و از این دست می باشند.

در جهان امروز که پیشرفت صنعت و تکنولوژی شتاب روز افزونی گرفته است، مسئله ای که اهمیت دوچندان یافته است بهروزی زودتر و بیشتر صنایع می باشد.ناگفته پیداست که مسئله بهروزی مستلزم مقدمات بسیاری است که در شکل گرفتن آن بسیار ضروری می باشد که یکی از این امور شناسایی سیستم ها به منظور بکارگیری بهترین راهکار عملی برای بهینه سازی سیستم است. شناسایی سیستم از آن نظر ضروری است که مارا با دینامیک ها و محتویات سیستم آشنا می نماید و به ما امداد می رساند تا با بکارگیری استراتژی ها کنترلی به بهبود عملکرد سیستم بپردازیم.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: