پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه
نوشته شده توسط : admin

امکانات و دارائی های فیزیکی ملموس:

هر یک از سازمان­های خدماتی برای ارائه ی خدمات خود از ابزارها، تسهیلات و امکانات مادی و فیزیکی گوناگون استفاده می­کنند، تا خدمات از قوه به فعل درآید. هر اندازه این امکانات به روزتر و مطلوب تر باشند، کیفیت خدمات نیز بهتر و رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد. در سازمان های خدماتی ضمن توجه به انسان­ها، لازم است تا به امکانات و مطلوبیت آنها نیز توجه شده و سرمایه­گذاری­های مورد نیاز برای آنها صورت گیرد (ونوس و صفائیان، ۱۳۸۴).

شواهد فیزیکی یکی از ابزارهای استراتژیک برای یک بازاریاب خدمات بانکی می باشد. محصولات بانک ناملموس می باشند. ملموس کردن این خدمات ناملموس یکی از چالش های اصلی بازاریابان خدمات بانکی می باشد. یک راه برای ملموس کردن خدمات بانکی، مرمت دکور داخلی بانک می باشد. استراتژی دیگر طراحی تخیلی لوازم التحریر مورد استفاده ی مشتریان می­باشد (Seth. 1997, 49).

شواهد فیزیکی برای یک بانک مهم می باشد زیرا افراد از آن بانک یک تصویر در ذهن خود می سازند. برای مثال، اگر یک بانک می خواهد خود را دوستدار مشتریان و مراجعه کنندگان نشان دهد، طراحی داخلی آن باید تا حدی شبیه یک اتاق پذیرایی با مبلمان، گل و کارکنانی خوش رو و خندان باشد. از طرف دیگر، اگر یک بانک می خواهد خود را با تکنولوژی بالا و کارامد نشان دهد باید داخل آن کامپیوترهای زیاد با آخرین تکنولوژی روز و همچنین کارکنانی سخت کوش و مشغول وجود داشته باشد  (Klaus & Marie, 2006, 19).

مطالعات تجربی در رابطه با تاثیر عوامل محیطی در فروشگاه های خرده فروش، ارتباط بین دستکاری محرک های محیطی و رفتار مصرف کننده را تایید کرده است. دامنه ی واکنش های درونی افراد به این محرک ها از واکنش های احساسی (خوشنودی و ناخوشنودی، سطح برانگیختگی)، روانشناسی (ناراحتی های فیزیکی) تا واکنش های شناختی (عقاید، ویژگی­های خدمت). واکنش های رفتاری از رفتارهای تقرب تا رفتار های اجتنابی وسعت می یابد (Skandrani et al., 2011, 53) این واکنش ها به شیوه­های مختلف بیان می­شوند:

  • علاقه به ماندن(تقرب) یا ترک(اجتناب)
  • علاقه به داشتن تعامل در آینده(تقرب)یا تمایل به نادیده گرفتن محرک(اجتناب)
  • علاقه به برقراری ارتباط با دیگران(تقرب) یا نادیده گرفتن(اجتناب) و
  • رضایت(تقرب) یا نا امیدی(اجتناب) از خدمات دریافت شده (Ibid, 54).

گرینلند و مک گلدریک[۱] (۲۰۰۵) بیان داشتند که یک محیط موثر برای بدست آوردن و حفظ مشتری بسیار حیاتی می باشد. آنها در تحقیق تجربیشان در مورد تاثیر محیط بانک بر رفتار مصرف کننده به این نتیجه رسیدند که سبک های مدرن چیدمان برای شعبه های بانک ها موجب القا کردن عکس العمل های مطلوب از سوی مشتری می شود. بعلاوه، یک چیدمان فروشگاهی خوب نه تنها موجب افزایش کارایی عملیات شده بلکه همچنین هدایت مشتریان را تسهیل کرده و باعث ایجاد احساس کنترل در آنها در طول بازدید آنها از دورن فروشگاه می شود (Vrechopoulos & Atherinos, 2009, 527).

[۱] – Greenland & McGoldrick

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سنجش رابطه عوامل آمیخته بازاریابی با جذب مشتریان بانکی

۱-۴-۲ )اهداف کاربردی

سنجش رابطه بین مکان و توسعه شعب با میزان جذب مشتریان

سنجش رابطه بین نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی در جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تنوع و به روز بودن خدمات بانکی در بانک با جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تبلیغات بانکی با جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی بر جذب مشتریان

سنجش رابطه دارایی­های فیزیکی ملموس بر جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر رویه ارائه خدمات بر جذب مشتریان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه  با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: