پایان نامه ارشد:نقش استراتژی های عمده و غالب اکتساب تکنولوژی
نوشته شده توسط : admin

۱- ۱-  منبع یابی های مختلف: برون سپاری بیرونی، تدارک خدمات کاربردی و برون  سپاری فرایندهای کسب و کار

درخواست ارائه خدمات و برون سپاری فرایندهای کسب و کار، کدام یک مناسب تر است؟ سوال مشترک برای تمام این شیوه های متفاوت اکتساب تکنولوژی سوال زیر است :

ویژگی های مختلف انواع برون سپاری فناوری اطلاعات چیست؟ چواب این سوال در ادامه می آید.

۱- ۱- ۱-  برون سپاری بیرونی

به تازگی، دانشگاهیان بینش های مهمی در حوزه برون سپاری بیرونی فناوری اطلاعات را مشخص نموده اند. ما ۶۹ یافته از ۲۰ مقاله مهم در این زمینه را طبقه بندی نموده ایم. دانشگاهیان درک خوبی از چگونگی تفاوت برون سپاری داخلی و بیرونی مشخص نموده اند.

شیوه های برون سپاری بیرونی بیشتر به دلیل تفاوت های منطقه ای و زمانی است (Gokhale, A.A., 2007)، نیاز به کنترل بیشتر (Choudhury, V., Sabherwal, R., 2003)، مشکلات ناشی در چگونگی انتقال دانش (Oshri, I., Kotlarsky, J., Willcocks, L., 2007)، تفاوت های فرهنگی (Carmel, E., Abbott, P., 2007)، نیاز به تعریف دقیق الزامات(Gopal et al,2003)  و مشکلات و مسایل پدید آمده در مدیریت تیم های پراکنده (Oshri, I., Kotlarsky, J., Willcocks, L., 2007). هزینه های برون سپاری بیرونی هستند که بطور قابل توجهی بالاتر از برون سپاری داخلی است. ( Dibbern et al,2008).

پژوهشگران همچنین به شناسایی شیوه ها و قابلیت های خاص برون سپاری بیرونی نیز توجه داشته اند (Ranganathan, C., Balaji, S., 2007). شیوه های نمونه عبارت از استفاده از واسطه های موجود در اکتساب تکنولوژی (Mahnke et al, 2008)، طراحی رابط های ویژه بین مشتری و کارکنان تامین کننده بیرونی است (Ranganathan, C., Balaji, S, 2007). محققان همچنین به ۱۰ قابلیت مورد نیاز برای برون سپاری بیرونی پی برده اند (Ranganathan, C., Balaji, S., 2007). دستیابی به صرفه جویی در کل هزینه یکی از مشکلات در زمینه برون سپاری بیرونی است.

 

۱- ۱- ۱-  تدارک خدمات کاربردی

تدارک خدمات کاربردی نوعی از خدمات است که در آن تامین کنندگان میزبان هستند و طبق استانداردهای کاربردی برای مشتریان از طریق اینترنت خدمات ارائه می کنند. تدارک خدمات کاربردی یکی از راه هایی است که شرکت های مشتری کوچک می توانند دسترسی به نرم افزارهای گران قیمت داشته باشند برای مثال نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی توسط SAP یا اوراکل، در حالی که اجتناب از هزینه های زیرساخت های بالا، هزینه های پشتیبانی و یا هزینه های سنگین مجوز نرم افزار مدنظر است.

مدل تدارک خدمات کاربردی در دوران dot.com رونق گرفت، اما اگر چه باعث ارزش به مشتریان شد، تامین کنندگان به سختی تولید درآمد می کنند. بسیاری از تامین کنندگان تدارک خدمات کاربردی ورشکسته می شدند زیرا قراردادهای مشتری خیلی کوچک بودند، طول مدت خیلی کوتاه بود، هزینه های بازاریابی و آموزش مشتریان بیش از حد بالا در مورد تدارک خدمات کاربردی بود، هزینه های معامله از خدمت به مشتریان نیازمند حد بسیار بیش از حد بالا است.(Kern et al, 2002). حباب تدارک خدمات کاربردی در سال ۲۰۰۱ مطرح شد، اما از زمانی که منبع یابی شبکه ای مطرح شد رونق گرفته است. منبع یابی شبکه ای با استفاده از اینترنت به عنوان مکانیزم تحویل عمل می نماید، اما تامین کنندگان، مشتریان و خدمات تغییر کرده است.

تامین کنندگان منبع یابی شبکه ای، مدل های کسب و کار جدید و جذب مشتریان با اندازه بزرگ را دنبال می کنند. به جای فروش نرم افزار های دیگر، تامین کنندگان منبع یابی شبکه ای، برنامه های کاربردی (برنامه های اختصاصی طراحی شده و به طور خاص برای تحویل در اینترنت را توسعه داده اند) که تنها از طریق تحویل تدارک خدمات کاربردی است(به عنوان مثال، Salesforce.com).

مشتریان می خواهند تا خدمات سفارشی حتی اگر محصولات استاندارد شده وجود داشته باشند دریافت کنند. نیاز برای دریافت خدمات سفارشی در واقع در جریان بودن ارائه دهندگان خدمات را افزایش می دهد زیرا آنها می توانند سود را با شارژ برای ارزش افزوده تولید خدمات داشته باشند. شرکتهایی مانند Xchanging قراردادهای خدماتی بسیار سفارشی ارائه کرده اند اما ارائه بسیاری از خدمات را در تدارک خدمات کاربردی توانسته اند ارائه کنند(Lacity et al, 2006). این پژوهشگران دید کلی خوبی از تدارک خدمات کاربردی بیان می کند که متفاوت از برون سپاری سنتی فناوری اطلاعات است. آنان نتیجه گرفتند که خطرات تدارک خدمات کاربردی شبیه به برون سپاری سنتی فناوری اطلاعات است اما احتمال وقوع خطرات بسیار بالاتری در تدارک خدمات کاربردی وجود دارد.

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: