پایان نامه بررسی شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دیدگاه فروشندگا
نوشته شده توسط : admin

تاریخچه یخچال در جهان

ذیلا” به تاریخچه شکل گیری یخچال در سطح جهانی اشاره می‌شود:

اولین یخچال در سال ۱۷۸۴ در دانشگاه گلاسکو[۱] به ثبت رسید. در سال ۱۸۰۵، اولین یخچال که بخار را جایگزین مایع نموده بود، طراحی گردید. در سال ۱۸۵۰ یا ۱۸۵۱ بستنی ساز به ثبت رسید. در سال ۱۸۵۷، یک استرالیایی، دستگاه خنک کن با بخار متراکم را معرفی نمود. در سال ۱۸۵۹، یک فرانسوی سیستم پیچیده تری را ساخت، که برعکس دستگاههای متراکم کننده اولیه، که هوا را بعنوان سردکننده بکار میبرد، از آمونیاک که سریعا منبسط می‌شود استفاده نمود. یخچال جذبی در سال ۱۹۹۲ توسط یک دانشجوی دانشگاه در سوئد اختراع گردید، که یک موفقیت جهانی بود، و توسط الکترولوکس[۲] تجاری سازی گردید.

در آغاز قرن بیستم، حدود نیمی از خانواده ها در آمریکا در یک محفظه یخ، غذای خود را سرد نگاه می‌داشتند، یخ مورد استفاده در مخزن خانگی گران بود، زیرا مجبور بودند یخ را از دریاچه های زمستانی برش داده و تا زمان مورد نیاز آن را ذخیره نمایند.

یک فرانسوی، ایده دستگاه سردکننده برای خنک کردن و نگاهداشتن غذاها را در خانه داد، وآن را  در سالهای ۱۸۰۵ و ۱۹۰۸ در امریکا ثبت اختراع نمود، و توسط یک شرکت آمریکایی خریداری شد. یخچال ها براساس فرآیند سولفور دی اکسید توسط جنرال الکتریک[۳] در ایندیانا ساخته شدند و توسط شرکت جونز مانیل[۴] بازاریابی شدند. اولین دستگاه در سال ۱۹۱۱ فروخته شد. یخچال ساخته شده گران بود و حدود ۱۰۰۰دلار فروخته شد (تقریباً دو برابر ارزش یک اتومبیل در آن زمان).

جنرال الکتریک در توسعه یخچالهای خود، در سال ۱۹۱۵،اولین یخچال برقی را تولید نمود. در سال ۱۹۱۶، کلویناتور[۵] و سرول[۶]دو دستگاه عرضه نمودند. این تعداد به ۲۰۰ دستگاه در سال ۱۹۲۰رسید. در سال ۱۹۱۸، کلویناتور مدلی با کنترلهای اتوماتیک را معرفی نمود.

مدل سال ۱۹۲۲، ترکیبی از جعبه خنک کننده چوبی، کمپرسور آب سرد شونده، سینی یخهای مکعبی و یک اتاقک ۹ فوت مکعب بود که ۷۱۴ دلار ارزش داشت. در سال ۱۹۲۳، پوشش چینی بر روی اتاقکهای فلزی معرفی گردید.

اولین یخچال با کاربرد گسترده، یخچال مانیتور تاپ[۷] جنرال الکتریک در سال ۱۹۲۷ عرضه گردید. کمپروسور، که مقدار قابل توجهی از حرارت را ساتع می‌نماید، در بالای اتاقک قرار داشت، و بیش از ۰۰۰, ۰۰۰,۱ دستگاه تولید گردید. در این یخچالها بعنوان واسطه خنک کننده یا سولفور دی اکسید بکاربرده می‌شد، که برای چشمها مضر بوده و ممکن است باعث کاهش دید، سوزش پوست و جراحت شده، یا متیل فورمات که شدیداً قابل اشتعال، مضر برای چشم، ودر صورت تنفس و خوردن سمی است. امروزه اکثر این دستگاهها هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با معرفی فرئون، بازار یخچال در دهه ۱۹۳۰رونق یافت، ودر دهه ۱۹۴۰ فریزرها بیشتر رواج پیدا کردند. در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ پیشرفتهای تکنیکی مانند دیفراست اتوماتیکی و یخ سازی اتوماتیک بوجود آمد.

[۱] Glasgow

[۲] Electrolux

[۳] GE

[۴] Jones Manila

[۵] Kelvinator

[۶]servel

[۷]Monitor-Top

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف تحقیق

احتمالا فاکتورهای اصلی که مستقیما می‌توانند بر میزان خرید و نوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخوردار بوده و از عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می‌باشد.

در نتیجه برای رعایت اصل تحدید موضوع در این تحقیق به بررسی عوامل آمیخته بازاریابی (به معنی مجموعه زمینه ها یا مقوله های مهم در بررسی ها، تصمیم گیریی ها وارزیابی های مربوط به بازاریابی واحد تجاری)در خرید یخچال پرداخته تا بتوانیم راهکار مناسب ارائه دهیم.

۱-۴-۱ هدف کلی

هدف کلی این پژوهش شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دیدگاه فروشندگان است.

۱-۴-۲ هدف جزئی

هدف جزیی این پژوهش بررسی دو برند الجی و اسنوا با توجه به این عناصر می‌باشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی ورتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال وبررسی دوبرند الجی و اسنوا بر اساس عناصر شناسایی شده  با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: