پایان نامه تعیین کمک به بانکها ، برای افزایش سطح کیفیت خدمات و جلب بیشتر رضایت مشتریان
نوشته شده توسط : admin

کانال­های بانکداری الکترونیک

برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک کانال­های متعددی وجود دارد که برخی از آنان عبارتند از: رایانه های شخصی، کمک پردازنده­های شخصی، کیوسک، شبکه­های مدیریت یافته، تلفن ثابت و همراه، و ماشین­های خودپرداز.

در روش شبکه های مدیریت یافته، بانک­ها برای ارتباط با مشتریان خود از شبکه­هایی که قبلاً ایجاد شده استفاده می­کنند. در روش اینترنت با رایانه­های شخصی، بانک از طریق ایجاد یک پایگاه اینترنتی و معرفی آن به مشتریان، با آن­ها ارتباط متقابل برقرار کرده و ارائه خدمت می­کند.

بانکداری الکترونیکی نوع جدیدی از صنعت بانکداری است که خدمات بانکی در آن با استفاده از محیط­های الکترونیکی صورت می گیرد. این­گونه فعالیت بانکی از سال ۱۹۹۱ و با همه گیر شدن اینترنت در تمامی دنیا رواج پیدا کرده و گفته می­شود اگر در جامعه ای بانکداری الکترونیکی شکل بگیرد. بنابراین باید به رونق تجارت الکترونیکی نیز امید بست، چون بانکداری الکترونیکی خود پیش نیازی برای ورود به دنیای پُررمز و راز تجارت الکترونیکی است. با وجودی که بانکداری الکترونیکی در شکل بانکداری از طریق سیستم های خودپرداز ATM[1] تلفن بانک چندین سال است که شکل گرفته است اما این شیوه از بانکداری در قالب خدمات بانکی از طریق اینترنت و موبایل در حال افزایش است. از طریق بانکداری اینترنتی نه تنها خدمات اساسی نظیر ارائه صورت حساب های بانکی، انتقال وجوه و پرداخت صورتحساب­ها، انجام می شود بلکه تقاضا دریافت وام و کارت اعتباری، معاملات ارزی، افتتاح حساب های جدید و عملیات واسطه گری، اعتباری و خدمات بیمه نیز انجام می گردد دسترسی به این خدمات سریع بوده و از قابلیت دسترسی لحظه ای برخوردار و مستقل از محل مشتری می باشد.

خدمات الکترونیکی شفافیت را افزایش داده و می تواند منجر به رقابت بیشتر میان بانک­ها گردد. همچنین یکی از مهم­ترین مزیت­های این سیستم کاهش هزینه­های بانکی است که از طریق نفوذ در بازارهای جدید امکانات دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان را افزایش می دهد. برای مشتریان، با فرصت­های جدید فعالیت و منافع حاصله از بانکداری الکترونیکی ریسک­های مختلفی نیز بوجود می­آید که باید از سوی مدیریت بانک و مقامات نظارتی و مقرراتی مورد توجه قرار گرفته و در جهت مقابله با آن راهکارهای مناسب اتخاذ گردد. بعلت هزینه­های معاملاتی اندک و تسهیل فعالیت ها، معاملات فرامرزی باید ورای سطح مورد فعالیت هایی نظیر تلفن بانک گسترش یافته و به پوشش افراد غیر مقیم نیز تعمیم یابد. مسأله اصلی در مورد ناظرین بانکی این است که چگونه می توانند نظارت مؤثر بر عملیات بانکی در بازارهای خودشان اعمال نمایند در شرایطی که خدمات بانکی برای افراد خارج از کشور نیز دریافت می­گردد و یا اینکه چگونه ناظرین می­توانند بر بازارهای خارجی هنگامی که یک بانک اجازه تأسیس خود را از داخل می­گیرد، نظارت مؤثر داشته باشند. یکی از قابل توجه ترین و جدیدترین جنبه­ای که نظارت کنندگان با آن مواجه شده اند اتکای خدمات بانکداری الکترونیکی به تکنولوژی بالا می باشد (الهیاری فرد،۱۳۸۴).

[۱] – Automatic Teller Machine

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف تحقیق:

اهداف پژوهش، شامل اهداف اصلی و فرعی به شرح زیر می‌باشند:

هدف اصلی:

  • شناسایی عوامل موثر بر بکارگیری فناوری همراه بانک از سوی مشتریان بانک

اهداف فرعی:

  • کمک به بانکها ، برای افزایش سطح کیفیت خدمات و جلب بیشتر رضایت مشتریان
  • بررسی تأثیر کیفیت خدمات و کیفیت اطلاعات در بالا بردن رضایت مشتریان
  • بررسی تأثیر بهینه و سادگی استفاده از خدمات موبایل از سوی مشتریان در بالا بردن رضایت آنها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  عوامل کلیدی اثرگذار بر رضایت مشتری در بخش خدمات موبایل بانک صادرات گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: