نوشته شده توسط : admin

دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم

۲-۹- بخش سوم: چارچوب نظری تحقیق

۲-۱۰- مطالعات داخلی

مهر محمدی در سال ۱۳۷۷ تحقیقی را با عنوان « تاثیر روش حل مسئله به صورت کار گروهی بر روی تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در شهر تهران » انجام داده است .

در این تحقیق که یک تحقیق شبه تجربی بود ابزار تحقیق برای سنجش تفکر انتقادی ، یک آزمون محقق ساخته ۲۷ سوالی بود در این آزمون از میان مهارتهای تفکر انتقادی سه ویژگی مهم  ، یعنی مقایسه ، تشخیص و قضاوت که مجموعا شش مهارت مشاهده ، مقایسه ، توالی ، پیش بینی ، ارزشیابی و استدلال دانش آموزان را می سنجید ، انتخاب شد و به اجرا درآمد . تحقیق به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت  مقایسه نمره های دو گروه آزمایش و کنترل ، بسیار رضایت بخش بود . به طور مثال مقایسه نمره های دو گروه آزمایش و کنترل در مطالعات مقدماتی نشان داد در نتیجه بین دو گروه اختلاف معنی داری در مهارتهای مذکور وجود داشت :

  • مشاهده
  • مقایسه
  • توالی
  • پیش بینی
  • ارزشیابی
  • استدلال

نتایج این تحقیق نشان می دهد که روش حل مسئله به صورت فعالیت گروهی ، موید نظرها و تحلیل بسیاری از اندیشمندان تعلیم و تربیت است و نقش ارزنده ای در پرورش مهارتهای تفکر انتقادی دارد ، و از سوی دیگر رهنمودی است برای اکثر معلمان در ایجاد موقعیت برای تقویت تفکر .در نهایت ، روش حل مسئله را می توان راهبردی مناسب و عملی در تدریس و طراحی برنامه های درسی دانست که به جای انباشت اطلاعات در ذهن ، موجب کنش متقابل فرد با محیط می شود و از طریق کسب تجارب علمی جدید ، قدرت قضاوت علمی و بازسازی اندیشه او را توسعه می بخشد .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • بررسی تاثیر طرح پروژه علمی بر مهارتهای فرایندی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت نتیجه گیری و تفسیر داده ها
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت پیش بینی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت فرضیه سازی
  • بررسی تاثیر پروژه علمی بر مهارت استنباط کردن

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: