دانلود پایان نامه بررسی سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک
نوشته شده توسط : admin

تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک هم به علت نو پا بودن و هم به علت کاربردها و زمینه های بسیار متنوع فعالیت نزد مراجع گوناگون تعاریف مختلفی دارد (سوکول[۱]، ۱۹۹۵) که به تعدادی از آنها اشاره می شود.

تجارت الکترونیک به معنای مبادله محصولات و خدمات در مقابل پول و با استفاده از تواناییهای اینترنت است ( ارل[۲]، ۲۰۰۰).

هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذی نفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی، به صورت الکترونیکی تعامل کنند را تجارت الکترونیک می نامند. )موحدی، ۱۳۸۰) که تفاوت اساسی آن با تجارت سنتی در نحوه تبادل اطلاعات می باشد. در تجارت سنتی اطلاعات از طریق ارتباطات چهره به چهره و یا حداکثر بوسیله تلفن و سیستم پستی انتقال پیدا می کند ولی در تجارت الکترونیکی توسط شبکه های کامپیوتری این فرآیند صورت می پذیرد)صدقیانی ،۱۳۸۴).

پیشرفت های عصر حاضر در تکنولوژی اطلاعات، مرزهای بین صنایع را در هم شکسته و با دسترسی مشتریان به انواع اطلاعات و تعاملات مستقیم با شرکت ها در هر زمان، بازاریابی را با چالش های گسترده ای مواجه کرده و کانون قدرت را به سوی مصرف کنندگان سوق داده است؛ به طوری که فعالیت هایی نظیر گسترش کانال های ارتباطی، شیوه های قیمت گذاری، تبلیغات و بسیاری دیگر از فعالیت های بازاریابی دچار دگرگونی شده اند.) ابراهیمی، ۱۳۸۷)

۲-۳) مزایا و معایب اینترنت و تجارت الکترونیک:

به طور کلی تجارت الکترونیک در برگیرنده انواع شکلهای مختلف انجام کسب و کار (و فعالیتهای اقتصادی) از طریق ابزارهای الکترونیکی می باشد که در آن منظور از کسب و کار، فعالیتهائی است که هم برای موسسه و هم برای مشتریان و ذی‌نفعان ارزش تولید کنند (Wigand,1997). به طور ساده‌تر تجارت الکترونیک اغلب به انجام کسب و کار به صورت الکترونیکی اطلاق می‌شود که در برگیرنده فعالیتهای مرتبط با تولید، ترویج و تبلیغ[۳]، فروش[۴] و توزیع[۵] محصولات از طریق شبکه‌های ارتباطی است (سازمان جهانی تجارت، ۱۹۹۸) و تفاوت در تعاریف مربوط به تجارت الکترونیک، عمدتاً ناشی از تفاوت در فناوری به کار گرفته شده می‌باشد.
به طور کلی تجارت الکترونیک ازچهار طریق (کسب و کار به کسب و کار ، کسب و کار به مشتری ، مشتری به مشتری و مشتری به کسب و کار) عملی است که در سالهای اخیر مدل B2B در مقایسه با سایر بخشها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به کارگیری تجارت الکترونیک همانند سایر روشهای انجام کسب و کارها، مزایا و معایب خودش را دارد. برخی از مزایای به کارگیری تجارت الکترونیک در کسب و کارها به صورت موارد در پی آمده است (برومیده و اعرابی، ۲۰۰۵، توربن و دیگران، ۲۰۰۲ و توربن و کینک، ۲۰۰۳):

o افزایش سرعت محاسبه و پردازش سریع اطلاعات و انتقال فوری آن

o افزایش حجم فروش و کاهش هزینه‌های فروش

o دستیابی به بخشهای کوچک و پراکنده بازا

[۱] Sokol

[۲] Erl

[۳] Propaganda

[۴] Sale

[۵] Distribution

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلی: سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک

ب ) اهداف فرعی :

– رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات قبل از فروش بیمه( اطلاع رسانی، فرآیند مقدمات فروش، ارائه مشاوره و…)

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات فروش بیمه(فرآیند فروش، مدیریت صدور داده­های بیمه­گر، صدور داده­ها )

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات پس از فروش بیمه(ارتباط و مشاوره پس از صدور، ادعای خسارت، بررسی خسارت و…)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه کاربرد تجارت الکترونیک با گسترش صنعت بیمه ایران در شعب گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: