پایان نامه با موضوع نقش کاربرد تجارت الکترونیک با گسترش صنعت بیمه ایران در شعب گیلان
نوشته شده توسط : admin

تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک اصطلاح معادلی برای خرید و فروش محصولات ، خدمات و اطلاعات به وسیله زیرساختارهای شبکه ای است ( کالاکوتا و وینستون، ۱۹۹۷) .

تجارت الکترونیک نوعی از تجارت است که بر پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی باشد. این تجارت فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیک وجوه، مبادله الکترونیک سهام، بارنامه های الکترونیک، طرحهای تجاری، طراحی و مهندسی مشترک، بازاریابی مستقیم و خدمات بعد از فروش را در بر می گیرد( سوکول ،۱۹۹۵).

۱-۸) تعاریف نظری:

۱- خدمات قبل از فروش: شامل فرآیند اطلاع رسانی(منظور از اطلاع رسانی، معرفی خدمات بیمه به مشتریان است. منظور، اطلاع رسانی الکترونیک است که به وسیله سه متغیر فرعی درجه دوم به این شرح تعریف      می گردد.( ۱- سطح پیچیدگی وب سایت: این متغیر به بیان سطح قابلیت های فنی وب سایت از نظر ایستا[۱] و یا پویا[۲] بودن وب سایت می پردازد.۲- ارتباطات: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزارهای الکترونیک در ارتباطات بیمه گر و بیمه گذار می پردازد.۳- تبادل اطلاعات: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزارهای الکترونیکی در تبادل اطلاعات بین بیمه گر و بیمه گذار می پردازد. )

۲- مقدمات فروش: فرآیند مقدمات فروش در برگیرنده اقدامات اولیه ای است که در جهت فروش خدمات انجام می شود.

اخذ پیشنهاد: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزار های الکترونیکی در فرآیند اخذ پیشنهاد از بیمه گذار می پردازد.

ارایه مشاوره: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزارهای الکترونیکی در فرآیند ارائه مشاوره از بیمه گذار  می پردازد.

۳- فرآیند فروش: این فرآیند عبارت است از اقداماتی که در هنگام نهایی شدن فروش خدمت صورت می گیرد شامل مدیریت صدور بیمه گر.

۴- خدمات پس از فروش: این متغیر عبارت است از اقداماتی که پس از نهایی شدن فروش خدمت در جهت تداوم و استمرار فروش در آینده صورت می گیرد. که شامل ارتباطات پس از صدور و خسارت[۳] می باشد.

ارتباط و مشاوره: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزار های الکترونیکی در فرآیند ارتباط مشاوره پس از صدور بیمه نامه می پردازد.

ادعای خسارت: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزار های الکترونیکی در فرآیند ادعای خسارت پس از صدور بیمه نامه می پردازد.

بررسی خسارت: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزار های الکترونیکی در فرآیند بررسی خسارت پس از صدور بیمه نامه می پردازد.

پرداخت خسارت: این متغیر به بیان سطح به کار گیری ابزار های الکترونیکی در فرآیند پرداخت خسارت پس از صدور بیمه نامه می پردازد.

[۱] Static

[۲] Dynamic

[۳] Loss

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلی: سنجش رابطه تجارت الکترونیک و گسترش بیمه الکترونیک

ب ) اهداف فرعی :

– رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات قبل از فروش بیمه( اطلاع رسانی، فرآیند مقدمات فروش، ارائه مشاوره و…)

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات فروش بیمه(فرآیند فروش، مدیریت صدور داده­های بیمه­گر، صدور داده­ها )

ـ رابطه کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه ایران و فرآیند خدمات پس از فروش بیمه(ارتباط و مشاوره پس از صدور، ادعای خسارت، بررسی خسارت و…)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی رابطه کاربرد تجارت الکترونیک با گسترش صنعت بیمه ایران در شعب گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: