پایان نامه ارشد مدیریت:سنجش عوامل موثر بر تقاضای بیمه درمانی در استان های منتخب
نوشته شده توسط : admin

توانایی اجرا کردن طرح بیمه درمان

عامل چهارم، توانایی اجرا کردن طرح بیمه درمان اجتماعی است، که به یک نیروی کار ماهر با ظرفیت‌هایی در امور اداری، بانکداری و فرآیند اطلاعات نیاز دارد و باید به طور مطلوب به افراد آموزش داده شود. بسته‌های آموزشی بازارهای مرتبط، همچون خدمات مالی، بیمه‌های تجارتی دیگر و حتی طرح‌های بیمه سلامت معتبر جامعه، باید تهیه شود و به افراد آموزش داده شود.

۲-۶-۵-یکپارچگی بین جامعه

یک جامعه با همبستگی در سطح بالا این چنین تعبیر می‌شود که افرادی با اشتیاق بیشتر افراد دیگر را حمایت می کنند. یک نظام کامل حمایت مالی به حمایت‌های متقابل نیاز دارد، هم از ثروتمند به فقیر، هم از کم خطر به پرخطر. هر کشوری به سطح مناسبی از همبستگی و توانمند کردن این یکپارچگی نیاز دارد. البته در برخی اوقات سیاستگذاران از این یکپارچگی درست استفاده نمی کنند (روزبهانی، ۱۳۹۲).

۲-۷-تبیین اثرگذاری متغیرهای کلان اقتصادی بر فروش بیمه درمان

هزینه های خدمات بهداشتی، درمانی به دلیل پیدایش روش‌های جدید تشخیصی، رشد تکنولوژی، تغییر الگو بیماری ها، تغییر ساختار جمعیتی و افزایش متوسط سن جمعیت، افزایش یافته است (). و یکی از مهمترین منابع تامین مالی این هزینه‌های رو به رشد، بیمه های درمان می باشد. بیمه درمان پایه، توسط موسسات دولتی، خصوصی و شرکت های بیمه ارائه می شود شرکت‌های بیمه‌ای قراردادهایی را نیز به صورت مکمل در اختیار بیمه گذاران قرار می دهند. پوشش‌های بیمه‌ای مکمل به صورت الحاقیه به پوشش بیمه‌ای پایه اضافه می‌شود. این بیمه ‌ها از دو طریق پوشش بیمه ای پایه را کامل می کنند:

  • افزایش سطح پوشش بیمه‌ای
  • گسترده کردن هزینه های تحت پوشش که به ترتیب شکاف خدمتی و شکاف هزینه‌ای را برای بیمه‌شدگان مرتفع می‌سازد.

بیمه درمان مکمل به دو صورت از فرد حمایت می کنند:

  • حمایت در برابر از دست دادنزمان یا قدرت تحصیل
  • حمایت در برابر هزینه‌های پزشکی

بنابراین بیمه درمان مکمل باعث افزایش دسترسی مالی و به موقع به خدمات درمانی می‌شود که این نیز به نوبه خود باعث افزایش سطح سلامت جامعه می‌گردد. سلامت افراد موجب ارتقاء توانایی ‌های ذهنی – جسمی نیروی انسانی شده و نیروی انسانی مولد، سبب ازدیاد تولید و درآمد ملی و افزایش سرمایه‌گذاری می‌گردد که این نیز به نوبه خود به افزایش اشتغال و توسعه رفاه اقتصادی جامعه می‌انجامد(Witter,2004).

همچنین بیمه‌های اشخاص، حوتدث و مستمری و بازنشستگی و از کار افتادگی عملا ارتباط محسوس با اشتغال یا عدم اشتغال بیمه گذار یا افراد جامعه دارند، پس اشتغال و نرخ بیکاری می تواند بر بیمه اشخاص اثرگذار باشد. به طور کلی در بیمه ‌های اشخاص، فرد با خرید بیمه‌نامه آتی دریافت می‌کن که این تامین به علت عدم اطمینان فرد به آینده است (از کارافتادگی، حادثه، عمر) و فرد با تحصیل این بیمه ریسک پیرامون خود را حداقل می‌کند. این اظطراب از دست دادن کار و یا بروز جادثه ضمن کار است که فرد را متقاضی دریافت بیمه می‌کند.

جمعیت یکی از عوامل موثر بر تقاضا است. توانایی مالی که ناشی از داشتن سطح درآمدی مناسب است. خود منوط به اشتغال برای کسب درآمد است. پس اشتغال، عامل ابتدایی برای ارتقای توان مالی فرد به حساب می‌آید. اشتغال یا نقطه مقابل آن بیکاری می توانند عامل موثری بر تقاضای بیمه‌های اشخاص معرفی شوند. علاوه بر آن بسیاری از انواع پوشش‌های بیمه‌های اشخاص به عنوان مکمل بیمه‌های اجتماعی ویژه شاغلان است و افراد حتی درصورت شاغل بودن در یک فعالیت کاری می توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند. همچنین درآمد را یک عامل اثرگذار معرفی کردیم، چرا که فرد در صورت احراز توانایی مالی عملا در سطوح درآمدی بالاتری قرار می‌گیرد و برای افزایش تامین خود بیش از پیش دقت می کند. می توان بالا بودن سهم حق بیمه‌های اشخاص در کشورهای پردرآمد را ناشی از همین علت دانست.

متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: